Grimstad bibliotek

Spor i ord: litteraturkunnskap norsk 1 for lærerutdanningen
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Spor i ord: litteraturkunnskap norsk 1 for lærerutdanningen
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 801 S
Eier
  • Grimstad
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2005
Noter
  • Boken gir en grunnleggende innføring i litteraturkunnskap og er rettet mot studenter i grunnutdanningen i lærerstudiet. Teorien støttes av konkrete eksempler hentet fra aktuell samtidslitteratur og klassisk diktning. Didaktiske og metodiske innspill blir behandlet, og forfatteren gir en bredere gjennomgang av noen forfatterskap som egner seg til bruk i skolen, ikke minst litteratur for barn og unge. Sammenhengen mellom litteraturlesing og skriving vies vesentlig plass, samt konkrete ideer og opplegg knyttet til lesestimulering. Boken kan også brukes som håndbok i litterær skriving. Sentrale norske samtidsforfattere som Jan Kjærstad, Kjartan Fløgstad, Gro Dahle og Lars Saabye Christensen kommenterer teoretiske og praktiske sider ved sitt eget forfatterskap. Bibliografi: s. 161
ISBN
  • 82-7634-624-3
Tilgjengelige
  • 1/1
Venteliste
  • 0 (0)
*000     nam         1
*00141291
*008                      a     0    00nob 2
*015  $a0160072$bBIBBI
*019  $bl$dL
*020  $a82-7634-624-3$bh.$cNkr 269.00
*08231$a801$zh$25
*08231$a372.64$25
*090  $c801$dS
*100 0$aStenstad, Finn$d1942-$jn.
*24510$aSpor i ord$blitteraturkunnskap norsk 1 for lærerutdanningen$cFinn Stenstad
*260  $aKristiansand$bHøyskoleforl.$c2005
*300  $a170 s.$bill.
*505  $aBibliografi: s. 161
*520  $aBoken gir en grunnleggende innføring i litteraturkunnskap og er rettet mot studenter i grunnutdanningen i lærerstudiet. Teorien støttes av konkrete eksempler hentet fra aktuell samtidslitteratur og klassisk diktning. Didaktiske og metodiske innspill blir behandlet, og forfatteren gir en bredere gjennomgang av noen forfatterskap som egner seg til bruk i skolen, ikke minst litteratur for barn og unge. Sammenhengen mellom litteraturlesing og skriving vies vesentlig plass, samt konkrete ideer og opplegg knyttet til lesestimulering. Boken kan også brukes som håndbok i litterær skriving. Sentrale norske samtidsforfattere som Jan Kjærstad, Kjartan Fløgstad, Gro Dahle og Lars Saabye Christensen kommenterer teoretiske og praktiske sider ved sitt eget forfatterskap.
*572  $aUndertittel på omslaget: Litteraturkunnskap for norsk 1 i lærerutdanningen
*650 2$aLitteratur$xUndervisning$0før- og grunnskolen$1372.64
*650 1$aLitteraturvitenskap$xTeori og metoder$1801
*74000$aLitteraturkunnskap for norsk 1 i lærerutdanningen
*850  $aGrimstad
*950 0$aLitteraturfilosofi$zLitteraturvitenskap
*950 0$aLitteratur$xFilosofi$zLitteratur
*950 0$aLitteraturforskning$zLitteratur
*950 0$aLitteratur$xForskning$zLitteratur
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til
Eks. navnStatusForfallsdatoTilhørerHylle
Ex1Tilgjengelig Grimstad bibliotek - HovedbiblioteketLitteratur