Grimstad bibliotek

Opplevelse, oppdagelse, opplysning: fagbok om skolebibliotek
Huskelisten er tom
Vis
Forfatter
Tittel
  • Opplevelse, oppdagelse, opplysning: fagbok om skolebibliotek
Medansvarlig
Språk
  • Språk: Norsk (Bokmål)
Hylleplassering
  • 027.8 H
Eier
  • Grimstad
Klassifikasjon
Emne
År
  • 2008
Noter
  • Hva er skolebibliotekets rolle og oppgaver? I denne boka introduseres utvalgt teori og forskning som er aktuell for skolebibliotek i grunnskolen og i videregående opplæring. Grunnsynet i boka er at skolebiblioteket først og fremst er en læringsarena og en del av skolens pedagogiske virksomhet. Skolebiblioteket kan tilføre skolens læringsmiljø rammer for læring som både er et alternativ og et supplement til tradisjonell klasseromsundervisning og ensidig bruk av læreverk, og det har et læringspotensial som med fordel kan utnyttes bedre enn det som er tilfelle i dag. Erfaringer fra praksisfeltet er tatt med både som eksempler og forslag. Målet er hele tiden å sette elevenes læring i sentrum. Har bibliografi, innholdsfortegnelse
ISBN
  • 978-82-7022-326-8
Tilgjengelige
  • 0/0
Venteliste
  • 0 (0)
*000     nam         1
*00147481
*008                      a     0    00nob 2
*015  $a0180199$bBIBBI
*019  $bl
*020  $a978-82-7022-326-8$bh.$cNkr 325.00
*08231$a027.8$zh$25
*090  $c027.8$dH
*100 0$aHoel, Trude$d1971-$jn.
*24510$aOpplevelse, oppdagelse, opplysning$bfagbok om skolebibliotek$cTrude Hoel, Elisabeth Tallaksen Rafste og Tove Pemmer Sætre
*260  $aOslo$bBiblioteksentralen$c2008
*300  $a227 s.$bkol. ill.
*505  $aHar bibliografi, innholdsfortegnelse
*520  $aHva er skolebibliotekets rolle og oppgaver? I denne boka introduseres utvalgt teori og forskning som er aktuell for skolebibliotek i grunnskolen og i videregående opplæring. Grunnsynet i boka er at skolebiblioteket først og fremst er en læringsarena og en del av skolens pedagogiske virksomhet. Skolebiblioteket kan tilføre skolens læringsmiljø rammer for læring som både er et alternativ og et supplement til tradisjonell klasseromsundervisning og ensidig bruk av læreverk, og det har et læringspotensial som med fordel kan utnyttes bedre enn det som er tilfelle i dag. Erfaringer fra praksisfeltet er tatt med både som eksempler og forslag. Målet er hele tiden å sette elevenes læring i sentrum.
*650 1$aSkolebibliotek$1027.8$2BS$9nor
*700 0$aRafste, Elisabeth Tallaksen$d1943-$emedforf.$jn.
*700 0$aSætre, Tove Pemmer$d1945-$emedforf.$jn.
*850  $aGrimstad
*900 0$aTallaksen Rafste, Elisabeth$zRafste, Elisabeth Tallaksen$9nor
^
Det finnes ingen anmeldelser for denne boken.
Klikk her for bli den første til å gi din mening
Vis
Lukk
Send til